Středočeská pahorkatina - Technické památky
celá ČRPosázavský Pacifik
- Posázavský Pacifik je dobový název železničních tratí 210 (Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany) a 212 (Čerčany - Kácov - Světlá nad Sázavou), které vedou turisticky atraktivní oblastí Posázaví. Název se ujal již ve 20. letech minulého století zejména mezi trampy a jeho popularita se zachovala dodnes.
Most Žampach
- Žampašský most, někdy také přezdívaný jako Kocourský viadukt, je druhý největší kamenný železniční most ve střední Evropě. (První je most Landwasserviadukt ve Švýcarsku.)
Zřícenina větrného mlýna Příčovy
- Zřícenina větrného mlýna v Příčovech pochází již z doby renesance. Mlýn byl postaven přibližně na přelomu 16. a 17. století.
Řetězový most Stádlec
- Stádlecký most překlenul řeku Lužnici v roce 1975. Původně byl postaven na Vltavě u Podolska a v letech 1960 - 1975 byl demontován a přemístěn do těchto míst, aby nebyl zatopen nově vznikající přehradou. V roce 1959 byl vyhlášen Národní technickou památkou.